Hersenen zijn lui.

Hersenen zijn lui.

HET GEHEUGEN IS DE MEEST ONDERSCHATTE VARIABELE BIJ PRESENTATIES.

Hersens zijn lui: ze onthouden enkel wat makkelijk is .
Hoe minder ze moeten werken des te minder (cognitieve) energie ze moeten verbruiken.
 
Enkel 10% wordt onthouden en bijgevolg is 90% na 2 dagen al vergeten !
Mensen gaan ageren op wat ze zich herinneren, niet op wat ze vergeten.

Met een presentatie willen we zo lang mogelijk in iemands gedachten blijven. Maar hoe doe je dit ? Met deze 3 presentatie psychologie technieken ga je anderen helpen om te onthouden wat belangrijk is (voor jou).

Nice or Necessary ?

Nice or Necessary ?

WAAROM OOK PRESENTATIES EEN REDACTEUR VERDIENEN

 

Verfijnen , polieren, aanscherpen van de argumenten, vinden van sterkere metaforen. Een greep uit het arsenaal van een redacteur.

Vooraleer live te gaan met je presentatie is het verstandig om van minstens 1 vertrouwenspersoon feedback te krijgen. Iedereen kan feedback geven, echter een redacteur biedt zoveel meer.

Tornado's, tattoos en alles er tussen in.

Tornado's, tattoos en alles er tussen in.

5 TIPS VOOR MAXIMALE PRESENTATIE IMPACT

We willen impact met onze presentatie. We willen dat er na afloop iets verandert.  Bestaat hiervoor een geheim recept?  Wellicht niet, maar toch moet 1 regel altijd gerespecteerd worden.

Wat je vertelt moet strategisch juist zitten.                                                                                                         Jouw idee moet compatibel zijn met de achtergrond en perspectief van je publiek. Alleen zo zal men luisteren en zal je presentatie leiden tot verandering. Er zijn 5 manieren op strategisch juist van start te gaan.

Magie moet.

Magie moet.

DE 3 BELANGRIJKSTE INGREDIËNTEN VAN EEN MAGISCHE PRESENTATIE.

Presentaties zonder magie zijn waardeloos.  Ze gaan het ene oor in en het andere uit, zonder effect. Magie is de sleutel om het hangslot van de saaiheid te ontgrendelen. Zo maak je de weg vrij naar het hart van je publiek.

Magie is niet met een pil in te nemen. Toch zijn er drie onmisbare ingrediënten. 

Schrijf je bedrijfscultuur niet in het zand.

Schrijf je bedrijfscultuur niet in het zand.

JE BEDRIJFSCULTUUR IS EEN BOEIEND VERHAAL, VERTEL HET !

Hoe krijgt men als werknemer een eerste indruk van jouw organisatie ? Hoe stel je de bedrijfswaarden scherp naar de werknemers die zich reeds jarenlang trouw inzetten voor de firma ?  Hoe krijg je je bedrijfscultuur op een geloofwaardige manier tot bij de klanten, partners en leveranciers ?

Vertel hen het verhaal van jouw business, jouw verhaal met de grote V .

Presentatie Zenuwen : 4 tips om ze te temmen

Presentatie Zenuwen : 4 tips om ze te temmen

Elkeen voelt ze opkomen als men een presentatie gaat geven. Hoe tem je nu die zenuwen ?
Het beheersen van je zenuwen doe je op verschillende momenten. Hier volgen de 4 belangrijkste.